Ara és l’hora de Sa Revetla.

A la fi ja tenim el primer disc de sa Revetla de Sant Antoni del poble ciutadà de Son Ferriol.

Com a primera impressió n’estic molt contenta i sorpresa, han fet molt bona feina millorant qualque mancança que tenien fa uns anys.

Biel Majoral enceta el disc amb una tonada. Als que estimam la terra i cultura això fa augmentar molt la qualitat de l’enregistrament, per molt xerec que sigui la resta. Però estic molt gratament sorpresa. Sa Revetla m’agrada de fa estona, els hem vist evolucionar, créixer fins que han parit aquest fill tan esperat. Les lletres parlen molt de la lluna, dels destructors de cultura, localitzen les tonades cap a la seva estimada zona del pla de Palma, d’amors i dels nostres costums. M’ha fascinat escoltar i fitxar-me amb les lletres de les composicions d’en Joan Lluís que l’hem vist créixer com artista damunt el cadafal. En Josep Campins també en té una de jota, i com es nota un bon flabiolaire fent les melodies. L’acompanya en Guillem Aloy amb les flautes i xeremia. El bon Jesús que acompanya al cantant i ens fa botar a l’aire amb la percussió tant amb en Jordi Coll com amb na Pilar Juan, que li pega fort al tambor sense perdre el ritme. Amb en Joan Fiol al baix, que no obstant això, es fa destacar moltes vegades, a més de ser el compositor de les peces més reivindicatives i característiques del grup de Sa Revetla. Em manquen les cordes dels “Tonis”, en Mut i en Coll, que seria d’un grup de ball de bot sense cordes! I en Pep Noguera que ha fet molt bona feina per a què sonàs així de bé, encarregant-se de l’enregistrament i arranjaments. Ell sense la resta dels companys no podria haver fet aquesta feina tan maca que ara sí que perdurarà i no es perdrà en el temps.

Com a cançó tradicional (o més antigues) conserven les jotes des Carboner i la del festejar que són unes joies precioses amb música del nostre estimat i enyorat Toni Roig. Dels boleros en tenim un de cada casta: un de ràpid,  un lent i  un amb lletra. No sabria quin triar. Fins i tot hi trobam dues bulles, malgrat que la seva m’agradi molt, em qued amb aquest regal que ens han fet a la darrera gravació. No us ho pens desvetlar! Pens que ho heu d’escoltar per a gaudir de com us recorre un calfred de dalt a baix de l’esquena. Aquí ja m acabaren de conquerir. Lúnica crítica, sempre constructiva, que se m’ocorre és que els fandangos amb aquests sons aràbics i la seva lentitud potser s’assemblin un poc. Podria analitzar cada peça, us diré que la jota emprenyada el fandango de sa lluna em tenen fascinada, però m’estim més que l’escolteu i gaudiu encara més si podem de la nostra cultura enregistrada a un nou disc. Ben orgullosa d’aquest moviment tan viu (i dins de ciutat!).

Em direu ara que no teniu ballera? Jo n’estic rabiosa!

Fins aviat amics!

 

 

 

Anuncis

About madollucia

Som una jove balladora de ciutat. A aquesta plana escric una opinió molt personal sobre articles sobre les ballades, mostres i altres festes de la nostra cultura popular. Mostra totes les entrades de madollucia

2 responses to “Ara és l’hora de Sa Revetla.

Deixa un comentari

