A can Picafort hi falta gent!

Amb una hora de retard va començar a sonar Música Nostra. La plaça era ben grossa però va quedar petita. Ja he comentat altres vegades lo curiós que em sembla sa quantitat de gent que es mou amb grups grans, ja pot ser sa ballada a ca una “tish” que s'hi pegaran per anar-hi.

En aquesta ballada no hi va faltar ningú. Hi havia balladors, ja mostrats abans, sense les seves vestes, homes i dones tant de llevant com de tramuntana fins i tot de terres germanes, però cap de migjorn. Homes musculosos, homes amb calçons blancs, homes amb fisonomia grega. Dones amb els cabells recollits de la calor, dones ballant amb ventalls, xopes de dalt a baix. Es que ahir feia molta basca. També hi havia ciutadans de tota casta i els ulls enregistradors que no falten a cap plaça.

Va ser una bona ballada. No cal parlar de la qualitat musical del grup… Personalment m'ho vaig passar genial amb tots els balladors que vaig poder estar. Cada un amb la seva personalitat. Home, si ho comparam amb la darrera ballada que vaig anar a Ciutat on sonava Abeniara… ni punt de comparació. Vaig fer kilòmetres aposta perquè pensava que a Palma hi trobaria gent segur i varem ser 4 moixos! Contats a de més! Va ser desastrosa sa veritat, ni me vaig llevar sa monea.

Bé, esper que me contin com haurà anat avui per El Toro. Jo me conformaré anant diumenge a S'alqueria, que per cert! Els de Caliu m'han confirmat que la ballada comença a les 22h i sonen primer Es Revetlers.

Au, idò, no fasseu bonda que tan mateix fa molta calor.

 

 

Fins aviat estimats!

Anuncis

About madollucia

Som una jove balladora de ciutat. A aquesta plana escric una opinió molt personal sobre articles sobre les ballades, mostres i altres festes de la nostra cultura popular. Mostra totes les entrades de madollucia

2 responses to “A can Picafort hi falta gent!

  • xiscoguari

    bé, jo de sa ballada no tenc res a dir, i de música nostra en general tampoc, però hi ha una cosa que els hi falla i són ses mateixes, ells diuen que en vés de fer-ne moltes i curtes, en fan una i llarga… jo els hi deman que un dia facin el favor de sortir a ballar sa mateixa que sonen, és matadora. Diuen que és per modernitzar el ball que ho fan així, però ses mateixes tenen una estructura clara i definida, sa primera part cantada és un punt de mateixa, tot lo que segueix després és copeo. bé lo dit, na miquela (en sóc un gran fan) hauria de sortir a ballar sa seva mateixa i comprendria que no és aguantadora, heu de pensar que allà on a sa jota fas 3 punts a sa mateixa en fas 6 i acabes que no serveixes per res. au! queda comentat es comentari de sa ballada.

  • Víctor

    Molt interessant es comentari. Jo també vaig tenir comentaris immediats per a sa mateixa… però d’una altra casta! No la vaig ballar, però… és que mare meva! Quina cançó! Per a jo sa més xula de tot es vespre, pura fantasia. Me vaig penedir de no haver-la ballada 🙂

Deixa un comentari

