Un altre vegada pes mitjorn

Després de acabar rebentada ballant, fer 63km i no trobar aparcament… ja fa coió!

Més de mitja hora que vaig estar donant voltes per la barriada i vaig acabar deixant el cotxe a deu minuts caminant de casa meva i a la “sona asul”!

Bé, ja comença a ser hora de posar-se seriosa.

Vaig a arribar a “vil·la” del Pingüí, que digui a Portocolom, devers les nou manco uns minuts. Vaig passejar per de vora la mar fins i tot passant fred! Més tard em vaig apropar a veure el Taller que organitzava Abeniara on hi tenien més d’una vintena d’alumnes molt aplicats. En acabar sonaren Aires vileros els quals ens feren escalfar el trespol de la plaça. És de les millors places on he ballat sa veritat, hi ha espai i en terra no s’aferra. Jo no sé que va passar a la bullanguera d’aquest grup, sortiren un parell de dones i quan vaig sortir jo, la resta va desaparèixer! Em deixaren fins a acabar la bulla amb tots els mascles que s’atrevien a sortir! Un poc més i trec sa fel! Què va passar? Jo no mossec eh? Bé si me deixen.  No sé que va passar, ja no sabia quin punt fer! Donetes meves… hi havia mascles curros com per sortir a ballar eh?

Llavors sonà Abeniara. Ja van dues vegades que em fallen amb ses Boleres airoses, els hauré de renyar. I a més, els hi vàrem haver de demanar a toc de mamballetes sa bulla… ai, ai, ai! Per la resta bé, no es va notar que faltaven components ianquis als quals els hi dedicaren un ball. I a la fi, vaig sentir la seva famosa Polka. Ben maca per cert, però o ens hem d’inventar una coreografia tipus Ball de l’os, o allò és massa aviat per ballar en parella, vaig agafar una marejada!! Tanta sort que abans no em vaig inflar a cerveses…

 Sembla mentida, aquest estiu no aguant res, no vaig ballar-les totes i vaig quedar esculada. Tenc esbrahonades fins a ses anques! Això no pot ser.

Mirau que hi havia ballades més a prop de ciutat, però, alhora de triar la ballada, no només influeix el grup que sona, sinó també la companyia. Vaig enyorar als balladors que em vaig trobar la setmana passada a Santa Eugènia que segurament eren a veure Xaloc. En canvi jo m’ho vaig passar mel a la fresqueta d’un terrat agafant forces després de ballar.

Em fa molta gràcia sentir a dir a la gent que em llegeix. Qui em coneix sap que ho faig com a entreteniment i talment ho pens, ho escric, sense miraments del que pugui pensar sa gent, donant una visió molt personal de les ballades . Fa temps que no ho dic: si vaig crear aquest bloc  va ser amb la finalitat de què altres balladors o sonadors aportessin les seves idees o comentaris sobre la cultura popular o una diada en concret.

Vos heu fitxat ahir era dia 8 del mes 8 del 2008? Dia de la sort absoluta? No som gens supersticiosa però bé, ahir vaig rebre alabances i ofertes “deshonestes” per part de segons quins balladors abeniarencs, hahaha! No sí, ja ho faig dir jo que enguany seria un estiu molt felanitxer… o seguirà sient l’hivern?

Anuncis

About madollucia

Som una jove balladora de ciutat. A aquesta plana escric una opinió molt personal sobre articles sobre les ballades, mostres i altres festes de la nostra cultura popular. Mostra totes les entrades de madollucia

3 responses to “Un altre vegada pes mitjorn

  • Toni

    Madò Llúcia, ja t’ho varem dir, un parell de nosaltres som fans teus, jejeje, lo de ses propostes si es el que me pens no son gens deshonestes, i com sempre encantat de que ens honrasis amb la teva presencia (i posterior “critica”).
    S’ha de dir que “sa nostra Polka” ahir ens va sortir la mar de be, així d’aviat com havia de sortir, ;).
    Be, ara per l’agost ens queda dia 17 a puigpunyent i 24 a Sant Joan (en plenes festes de Sant Agustí a Felanitx) i al setembre… Sorpresses!!!
    Ens veim diumenge…

  • Josep-Joan Rosselló

    Com que no som ballador i només et llegesc pel gust de fer-ho, perquè veig que hi poses l’ànima jo diria que tant com a l’hora de ballar, fins avui no me n’havia donat que tornes estar en condicions de fer les dues coses. Sia el que sia que has tingut, enhorabona per tornar estar a punt i mot ben tornada.

  • Miquela

    Hola!
    Al final els Horris varen començar a les 3.20 de la matinada
    Ja vendràs dia 28 a passar el dia amb nosaltres i veuras la fama dels Felanitxers el dia de Sant Agustí.

Deixa un comentari

