Quart Creixent a Santa Eugènia

Uf, després de dues setmanes sense pegar cap bot vaig ballar amb tanta força que vaig quedar esculada!

Feia una calor insoportable, i això que estavem a un turonet que hi podia passar corrent però no passava ni gota d'oratge. Semblaven brolladors. I lo divertit que va ser quan en Carlos per fer-me sa broma em va voler espitjar per s'esquena i es va quedar amb sa mà xopa, es va sentir un: eeggghhss!!! I vam esclatar a riure.

Quart Creixent sonà molt bé, però… els hi faltava sa cantant. Ses dues hem de fer molta bonda amb sa veu si no volem passar per quiròfan.

Vos heu fitxat amb sa lletra des fandango de passió? Ahir que no el vaig ballar me vaig quedar a escoltar-lo:

No volies, amor meu
que fos ocell de passada,
que una vegada pres el vol
de tu m'hagués oblidada.
Nostre amor és primavera
ramell hermós i florit,
passi'calmada i serena
ocell que arriba a niu.

Tan sols la lluna espera
que guaitis a n'es carrer
per cobrir-te de ric argent,
com de flors a la primavera.
La lluna acariciava
cadascun dels teus cabells,
a cada un pentinada
amb pinteta d'or i argent.

Cada una de les carícies
que fas arreu del meu cos
és un sentiment que es clava
al fons d'aquest pobre cor.
Si la rosa és tendresa
i l'espina és dolor;
m'estim més la nostra vida
i oblidar-me de la mort.

(Rafel Beltran i Josep M. Sánchez
Quart Creixent)

Ahir vaig veure cares que feia molta estona que no veia, ja perquè no coincidíem a ses ballades, o bé perquè viuen enfora, i això sempre t'alegra. Gent amb sa que quan mana a un rotlo sempre aprens coses noves o gent que et fa comandar per aprendre de tu. Sí, es ballar és així de maco, sempre aprens dels altres. És un aprenentatge permanent on sempre descobreixes coses noves i mai acabes de conèixer-ho tot. Perdonau m'ha sortit sa vena pedagoga.

Bé, ara, pels torns de feina, fins divendres no puc tornar a ballar, és a dir, que també duré una bona ballera.

Fins aviat!

Anuncis

About madollucia

Som una jove balladora de ciutat. A aquesta plana escric una opinió molt personal sobre articles sobre les ballades, mostres i altres festes de la nostra cultura popular. Mostra totes les entrades de madollucia

One response to “Quart Creixent a Santa Eugènia

  • Víctor

    I tant que sempre s’aprenen coses noves 🙂 Mem si es proper cap de setmana puc anar a ballar jo també!!! 😥

Deixa un comentari

