Santa Margalida a Mancorme Abeniara

Abans de les vuit del cap vespre pujaven els cavallets a l'ajuntament, un cop allà formaren i partiren cap a l'església.

Mentre esperava que sortissin de la missa vaig anar a veure l'exposició del grup Abeniara. No em puc queixar de res, em tractaren com una reina (pensaven rebre una mala crítica meva?). Carregada de fulletons, ferratines, xapes i un tassonet d'herbes dolces fresquetes a la mà, vaig començar a mirar l'empaperat de fotos que hi havia al voltant de la sala acompanyada en tot moment per components del grup que em comentaven les imatges. Les fotos eren un recorregut de totes les experiències que han viscut aquests joves al llarg d'aquests primers 5 anys: viatges, intercanvis, sopars, dinars, mostres, carnescoltes, etc. També hi havia un enregistrament en vídeo d'algunes de les actuacions que han fet. Tota una feinada que han fet per mostrar-nos que són una vintena de joves ben avenguts que els hi agrada fer les feines ben fetes. Em fan una enveja horrorosa, vos ho puc assegurar.

La missa va acabar i els cavallets rodejats de capgrossos feren els seus balls. Sembla mentida que en 23 anys era la primera vegada que els veia en directe.

Pràcticament es va fer l'hora del començament de la ballada. S'estol des Gerricó sonà les seves peces que ja tots coneixem. Crec que no hi ha altre grup que faci tants de fandangos com ells. Bé, pot ser Caliu se li apropa ja que també en tenen bastants propis i de ben macos (ja fris que sigui dissabte per escoltar-los!). La plaça de sa font era ben plena encara que vaig enyorar molta gent, n'hi havia ben pocs de fora Felanitx, degueren quedar a Pòrtol amb Tracalada. Fins fer hora pel correfoc sonà Tramudança els quals ens feren ballar més mateixes per acabar-nos de rebentar. I ara tan cansants, qualsevol es fica al correfoc a botar més! Realment va ser el que més em va agradar del vespre. Se'm va fer llarg sa veritat. Però em va agradar molt tant com va començar i com va acabar, ja que en mig no vaig anar preparada com per ficar-m'hi.

Fins la pròxima.

Madò Llúcia.

Anuncis

About madollucia

Som una jove balladora de ciutat. A aquesta plana escric una opinió molt personal sobre articles sobre les ballades, mostres i altres festes de la nostra cultura popular. Mostra totes les entrades de madollucia

One response to “Santa Margalida a Mancorme Abeniara

  • Toni

    Ei, estic content que t’agradés tant l’exposició com el correfoc (me toca per ses dues bandes, jejeje).
    T’he de dir que me sap greu no haver-te pogut fer mes cas, però les circumstancies no m’ho permitien.
    I ja que hi som, m’aprofitaré un poc del teu blog i faré un poc de propaganda…, amb el teu permís, clar.
    Dia 1 i 8 d’agost, Abeniara tornam a Portocolom amb uns tallers d’iniciació al ball de bot, aquests seràn a la Plaça del comerç, despres, dia 8 el taller acabarà amb una ballada oberta per a tothom, a on els participants dels tallers podran demostrar el que han aprés.
    Dia 15 d’agost, Dimonis a Lloure fa un correfoc maritimo-terrestre a Portocolom, si tot surt be, crec que serà de lo mes vistós, i ja ho saps, estas convidada.
    Ara crec que desapareixeré una estona a dins es llit, que ahir vespre me vaig colgar a les tres des dematí i avui estava mooooolt espès a sa feina.
    Una abraçada

Deixa un comentari

