Mostra i ball obert a Cala d'Or

A les sis de s'horabaixa al sud de l'illa amb el bon sol d'estiu que feia, al vespre fotia un vent fresc que ens va fer haver de ballar sense aturar per no passar fred. A primera hora, hi havia mostra de ball. Hi havia tres escoles de ball: el grup Calabruix de Llucmajor, l'escola de Calonge i els de Cala d'Or. Tanta sort que només ballarem cinc balls cada grup, perquè el sol ens va fer passar molta calor amb el vestit de pagès. Hi hem d'afegir el vent, que ens feia volar els rebosillos i descambuixar-nos. El grup organitzador ens va convidar a un berenar ben bo per agafar forces per la ballada. Anaren fins a l'escola del poble per gaudir d'una gran varietat de coques, tant salades com dolces.

Férem temps per sa ballada. Els balladors de Lluc preparaven l'equip i a les 21,30h començaren a sonar. Ja estàvem cansats de botar i encara ens quedava el grup Xaloc música. Va ser una sort que tenguessin el cadafal gros i ja poguessin estar preparats per sonar tot d'una va acabar el primer grup. Els seus boleros elegants i les jotes rabioses ens feren gaudir del ball com també férem amb Balladors de Lluc. El bolero Tuent és realment relaxant, em van deixar comandar-lo i vos puc assegurar que em vaig deixar dur per la música i em va relaxar tant que em va fer oblidar per uns minuts tot els embolics que duc al cap. També he de dir que m'agrada molt la versió que han fet del ball de l'ós. És molt diferent a la que sonava el meu estimat grup Al Mayurqa. Com la sonaven els Martorell i companyia em feia somiar que era a una plaça a l'edat mitjana. En canvi, la versió de Xaloc em fa imaginar-me dins un palau amb un llarg vestit medieval. Però això no fa que cada vegada que la sonen a una ballada no pensi amb el nostre Toni. Mentre la ball sempre el record allà dalt el cadafal amb la seva guitarra. Heu de pensar, pensar i creure la quantitat d'emocions que es viuen, o almanco jo visc i vaig viure a nit, en dues hores de ballada, és realment impresionant. 

Ja ho vaig dir s'altre vegada que vaig anar a ballar a Cala d'Or, aquella plaça de Sa Costa és mel per ballar. El trespol no s'aferra a ses soles, hi ha lloc per poder ballar sense ensopegar-te amb el rotllo de de vora i sa veritat, fa molt bon ballar. N'haurien de fer més, però sabeu que es d'enfora! Ai, si em llegeix en Miquel em dirà: -però si només són tres quarts des de ciutat! Llongueta!

Tot s'ha de dir que a nit hi havia dues ballades més, una a Calvià amb Música Nostra i una a Consell amb Tracalada. No en tenc cap notícia d'aquestes. El que sí es cert es que a Cala d'Or ens va faltar gent de sa de sempre, devien ser per altres places.

Vaig gaudir molt de la companyia, tant dels llucmajorers, els Calongins, els de Cala d'Or (com se'ls deu dir als de Cada d'Or?), com els ciutadans, i com no, del ball.

Per cert, m'han promés passar-me uns videos de les bullangueres de la ballada. Tot d'una que els tengui els penjaré. 

 I Divendres dia 25, a Montuïri serà gros!!!

Fins sa pròxima!

Anuncis

About madollucia

Som una jove balladora de ciutat. A aquesta plana escric una opinió molt personal sobre articles sobre les ballades, mostres i altres festes de la nostra cultura popular. Mostra totes les entrades de madollucia

One response to “Mostra i ball obert a Cala d'Or

  • mar

    Moltes gràcies Madò!
    Seguexo estant desacord amb lo del vent i la meva guapura.
    I sobre les fotos..
    podrien estar millor! Però tot i així em posaré les piles i faré fotos a partir d’ara. (:
    Una besada!

Deixa un comentari

